Indoor cycling

Indoor cycling - IC

Indoor cycling er en virkelig attraktiv træningsform til dig der vil pifte konditionen op, mærke sveden på panden, og træne lår og ben. Indoor cycling kan være et godt supplement til f.eks. fodbold, gymnastik, løbetræning eller styrketræning, men kan også stå alene som træningsform. Husk at medbringe et håndklæde og en vandflaske. Drik altid ekstra vand i løbet af dagen inden indoor cycling timen, da det øger din præstations evne og giver mindre risiko for kramper i benene.

 

IC - lettere niveau (ingen hold p.t.)

Der køres i 45 min (inkl. cooldown og udstrækning), hvor alle kan være med - alle nye deltagere vil blive grundigt instrueret i cyklens funktioner og indstilling af cyklen. Desuden introduktion af intensitetsskalaen. Programmet er udarbejdet efter følgende regler:

-  Enkelttakt max. 2 min. stående af gangen

- Max. 12 min. mellem pauserne

- Gennemsnit på intensitetsskala 5-7

- Max. niveau på intensitetsskala 8 (kortvarig 9)

 

IC - øvrige hold

 

Der køres i 60 min. (inkl. cooldown og udstrækning). Alle kan være med, men det er en fordel at have prøvet IC - Begynder. Vi kører efter musikkens takt og intensitetsskalaen. Progammerne er udarbejdet efter følgende regler:

- Enkelttakt - max. 5 min. stående af gange

- Max. 20 min. mellem pauserne

- Gennemsnit på intensitetsskalaen på 7-8

- Max. niveau på intensitetsskalaen på 9


For booking af plads, gå ind under bookingportalen